HTML

Ligetkör

Legyen futópálya a Városligetben is! Budapesten sok ember jár futni kisebb-nagyobb rendszerességgel. A legnépszerűbb célpont vitathatatlanul a Margitsziget. Viszont ha nem a közelben laksz, nagy macera eljutni a szigetre csak azért, hogy fussunk egy jót. És akkor még nem beszéltünk arról, mennyibe kerül ott a parkolás. Legyen egyszerűbb a pestieknek egy jó futóterepre eljutni! Legyen Budapestnek egy új kiemelt helyszíne a tömegsportokra! Legyen a Városligetben is futópálya! Csatlakozz!

Friss topikok

  • ghal: Köszönet az úttörőknek:-) Pénteken még bemenekültem a gyűlölt futópadra a hideg elől, de szombaton a gyereket szánkóztatva megláttam a kint futókat. Így aztán én is kimerészkedtem, és nem bántam meg. Épp most jöttem vissza a mai futásból. Pont egy órát voltam kint, és - a bemelegedés első pár percét kivéve - egyáltalán nem fáztam. Öltözékül ugyanazt választottam én is, mint a cikk írója, két különbséggel: egyrészt nekem nincs terepcipőm, így a normál futócipőben mentem ki. Fázni ebben sem... (2012.02.07. 15:14) Futás a mínuszokban
  • rpanni: @NJoco: köszi, megnézem! (2010.05.03. 09:19) Zseblámpás futás a Városligetben
  • futas: Megoldás: Több park kellene Budapestre! (2010.04.29. 10:56) Tilosban a Ligetben

Tilosban a Ligetben

2010.04.26. 18:29 Ligetkör

A Ligetkör Egyesület céljaival kapcsolatban sokszor megkaptuk a kérdést: "Ugye nem pudingot akartok?" Én magam szeretem a pudingot, a csokis a kedvencem, de ebben az összefüggésben természetesen egészen másról van szó. A sokat szidott margitszigeti futópálya az utálat tárgya. Adódik a kérdés: Mitől futópálya a futópálya? Feltétlenül szükséges a 3 km hosszú, 1 méter széles, rózsaszín csík? Mit akar a Ligetkör Egyesület?

Az egyesületünk alakuló ülésein felmerült a kérdés, nagy volt az egyetértés, akarjuk az 1 méter széles csíkot. Tisztában vagyunk azzal, hogy ez nem 2 hetes, inkább 4 éves cél. Az sem kérdéses, hogy olyan borításra van szükség, ami anyagának kiválasztásakor - fogalmazzunk diplomatikusan - figyelembe veszik a Margitszigeten szerzett tapasztalatokat. Azonaban feltétlenül szükséges az épített pálya a Városligetben? Rövid távon természetesen nem, hiszen lehet enélkül is élni, bizonyítja ezt a most is ide járó futók tömege. Ám a futópálya nem csak a csíkról szól. Ide tartozik a közvilágítás, az öltöző, az ivókút, a tájékoztató táblák, a megtett távolság jelzése és a rendezett környezet. Mai témám az utóbbi.

Sok kritika éri ezzel kapcsolatban a Városligetet gondozó kertészeket, de én azt gondolom, a lehetőségekhez képest kiváló munkát végeznek. Nyilván jobban tetszene, ha a környezet inkább hasonlítana egy arborétumra, mint egy parkerdőre, de ehhez sokkal többet kellene költeni a területre. A szemét eltakarításáról egy személyes élmény: Amikor tavaly ősszel kitettem a hirdetéseimet, amiben az egyesület alakuló ülésére hívom a ligeti futókat, azt gondoltam, hetekig kint lesznek. Mindössze néhány napot éltek meg. Azóta tudatosult bennem, hogy a Városligetben milyen ritkán találkozom fa- ill. falragaszokkal. Nyilván nem véletlenül.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ellenben hétvégenként teljesen megszokott jelenség a fenti. Elég nehéz ott a területet gondozni, ahol az autók a füvön parkolnak. Ráadásul mindezt olyan útszakasz mellett, ami a forgalom elől elzárt terület. A Városligeti körúton megszokott a látvány. Szombat délutáni kocogásom során láttam a Sörsátornál, ahogy megérkeznek a kerékbilincses emberek, és szembesülnek a lenti látvánnyal. Az út mindkét oldalát elfoglalták a tilosban parkolók.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Korábban máshol már kifejtettem, átérzem a helyzetet, amikor a család megérkezik a Vársoligethez, nem talál parkolóhelyet, tájékoztató tábla nem jelzi a közeli parkolókat, ezért nagy tanácstalanságukban végül a tilosban parkolnak. Átérzem, de nem tudom elfogadni. Azt meg egyszerűen nem tudom felfogni, hogy ha ennyire gyakori jelenségről van szó, miért nem áll ki a hatóság embere szombat reggel a helyszínre, és figyelmezteti a söfőröket a szabályszegésre. Vagy ha nem akarnak jó fejek lenni, hát menjenek ki minden délután 3-kor, és osszanak ki 200 bűntető cédulát. Biztos bevétel.

És mi köze van ennek a Ligetkörhöz? Rendezett környezet, kevesebb autó - ez is szükséges, hogy a Városligetben is legyen futópálya.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ligetkor.blog.hu/api/trackback/id/tr631953403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ghal 2010.04.26. 20:07:39

A hétvégi parkolás - nagyon fontos - kérdését elválasztanám a futópálya kérdésétől.

Jó időben péntek délutántól a sétáló emberektől szinte lehetetlen futni. Persze, ha lenne egy jól látható, kijelölt futó-csík, amin sokan futnak, az talán egy kicsit távoltartaná a gyalogosokat. (Talán, mert a Szigeten is rá-rákóvályognak a futópályára néhányan, pedig ott igazán van hely sétálni.)

Én "megelégednék" azzal, ha hétközben jól lehet futni.

A parkoló-kérdésre meg ötletem sincs. Az utóbbi 12 évben körbe-laktam a Ligetet (a VI. és a XIV. kerületi felét is kipróbáltam), és a napos hétvégenként alig mertem kiállni a ház elől, mert egy kilométerre a zöld terület kezdetétől még mindig sűrűn álltak az autók. Ha legalább a Földalatti mentén lenne valahol egy normális méretű P+R parkoló...

Szerintem koncentráljunk a futópályára:-)

Ligetkör · http://www.ligetkor.hu/ 2010.04.26. 20:32:43

@ghal: Igazad van, az egyesületnek nem kell kiemelt célja legyen a parkolás helyzetének megoldása. A bejegyzés inkább csak arra próbál utalni, hogy mindez milyen összetett dolog. Egy megemlékezést szerintem megért.

Ami a "koncentráljunk a futópályára" megfogalmazást illeti, a többes szám utal arra, hogy tevékenyen is szeretnél részt venni a munkában? Akkor találkozunk pénteken este :)

rpanni 2010.04.26. 22:05:49

megjegyzem nem csak hétvégén állnak autók a tilosban is, hanem hétközben is, és ott vannak még, amiket még ennél is jobban utálok, a járó motorral várakozó buszok :-(

Saaanyiii 2010.04.27. 11:48:42

Sziasztok!

Tíz éve futok. Imádok a természetben futni, de sajnos hétköznap nekem is maradnak a pesti parkok.
A városligetbe is éveket jártam futni, de sose jutott volna eszembe, hogy egy futópályára lenne szükség. A futásban éppen az a jó, hogy nem kell hozzá semmi, csak két egészséges láb meg meg egy jó cipő. A talaj jószerivel mindegy. Betonon hosszútávon persze nem egészséges futni, de szinte végig lehet futni a sétányok mellett füvön, földes úton, esetleg murván, ami szerintem teljesen ideális. Nem tudom ennél miért kell több?
Én inkább sokkal inkább pártolnám azt, hogy olyan helyeken ahol szinte semmi lehetőség futni ott is legyen valami alkalmatosság. Vagy például a népligeti vagy a hajógyári viszonyok sokkal rosszabbak.

futas · http://www.futas.net 2010.04.29. 10:56:56

Megoldás: Több park kellene Budapestre!
süti beállítások módosítása