HTML

Ligetkör

Legyen futópálya a Városligetben is! Budapesten sok ember jár futni kisebb-nagyobb rendszerességgel. A legnépszerűbb célpont vitathatatlanul a Margitsziget. Viszont ha nem a közelben laksz, nagy macera eljutni a szigetre csak azért, hogy fussunk egy jót. És akkor még nem beszéltünk arról, mennyibe kerül ott a parkolás. Legyen egyszerűbb a pestieknek egy jó futóterepre eljutni! Legyen Budapestnek egy új kiemelt helyszíne a tömegsportokra! Legyen a Városligetben is futópálya! Csatlakozz!

Friss topikok

  • ghal: Köszönet az úttörőknek:-) Pénteken még bemenekültem a gyűlölt futópadra a hideg elől, de szombaton a gyereket szánkóztatva megláttam a kint futókat. Így aztán én is kimerészkedtem, és nem bántam meg. Épp most jöttem vissza a mai futásból. Pont egy órát voltam kint, és - a bemelegedés első pár percét kivéve - egyáltalán nem fáztam. Öltözékül ugyanazt választottam én is, mint a cikk írója, két különbséggel: egyrészt nekem nincs terepcipőm, így a normál futócipőben mentem ki. Fázni ebben sem... (2012.02.07. 15:14) Futás a mínuszokban
  • rpanni: @NJoco: köszi, megnézem! (2010.05.03. 09:19) Zseblámpás futás a Városligetben
  • futas: Megoldás: Több park kellene Budapestre! (2010.04.29. 10:56) Tilosban a Ligetben

Gyorsító edzés a Városliget körül

2010.10.09. 16:01 Ligetkör

Lassan vége az idei futószezonnak, de zárásként egy egyéni legjobb idő elérésére kiváló lehetőséget nyújt a 7. Intersport Balaton Maraton és Félmaraton. Lehet indulni 7 km, 10,5 km, 14 km, vagy 21 km-es távon, két nap alatt akár egy maratoni táv is összejöhet ebből. November 20-ig van még idő javítani a versenytempót, adok néhány tippet, hogy a Városliget környékén hol találunk ehhez megfelelő edzőpályát.

Először arról, hogy hogyan tudjuk javítani a versenytempónkat. Ehhez olyan fogalmakkal kell megismerkednünk, mint a "fartlek" vagy az "intervall", más néven "résztávozás". A témának nem vagyok szakértője, de a neten rövid keresgélés után számos leírást találunk ezekről a fogalmakról. Így ki-ki könnyedén összeállíthatja személyes edzéstervét. Már csak a megfelelő helyszín hiányzik.

Nekem ez a Budapesti Olimpiai Köpont, vagyis a Népstadion Komplexum. A helyszínt már csak magáért a látványért is érdemes felkeresni: sokkolóan nagy érték a város közepén a sok sportcélú épület, a számos sportpálya. Kész csoda, hogy átvészelte az elmúlt 20 évet, és nem játszották át a területet egy "ingatlanbefektetőnek". Meg merem kockáztatni: világszinten is kuriózum, hogy egy nagyvárosban ilyen elhelyezkedéssel, ennyiféle sport űzésére alkalmas létesítményt találunk. Szabadon besétálhatunk a porták bármelyikénél, kedvünkre sportolhatunk több helyen is.

Résztávazásra a legalkalmasabb terep az atlétikai pálya. A legegyszerűbben az Istvánmezei út végében található bejárattól közelíthatő meg. Néha ugyan frusztráló lehet, amikor profi vagy profinak látszó sportolókkal osztozunk rajta, de megéri. Ellentétben a Ligettel, itt pontosan mérhetjük, hogy mennyit futunk, a 400 méteres körök ideálisak a résztávazás edzéshez. Ráadásul a rekortán borítás az izületeinket is megkíméli. Ajánlott a külső sávot használni, mert a belsőt féltik. Nekem ugyan soha nem volt még konfliktusom, senkit nem zavart, hogy itt futok, de jobb a békesség. Elérhető a neten egy hivatalos árlista is a pálya használatáról, bár tőlem még sosem kért pénzt senki. A Déli edzőpálya legegyszerűbben az Istvánmezei út végében található bejárattól közelíthető meg. Hivatalosan 6.00 és 22.00 között várja a sportolókat, de jártam már úgy, hogy szó szerint rám zárták a kiskaput. Ilynekor a Nemzeti Sportcsarnok mögött elhaladva lehet kijutni a területről.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

További edzés lehetőséget nyújt a Szoborpark körül található salakos pálya. Aki pedig csak sötétedés után jut el futni, az választhatja a stadiont körülvevő szervíz utat, ami végig kivilágított - ellenben a Ligetkörrel. Sajnos az aszfalt borítás nem ajánlott rendszeres edzésre, de néha azért be lehet vállalni. Én fartlekezésre szívesen használtam korábban ezt az utat. Egy kör kb. 1100 méter hosszú.

A fentiek mellett a stadion oldala remek lehetőség lépcsőzésre vagy hill edzésre. Utóbbi esetben nem állítom, hogy a Budai oldallal versenyképes a terület, de mutasson valaki jobbat a környéken.

Szólj hozzá!

Címkék: edzés futás városliget fartlek népstadion ligetkör intervall résztávazás

A bejegyzés trackback címe:

https://ligetkor.blog.hu/api/trackback/id/tr802358308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása