HTML

Ligetkör

Legyen futópálya a Városligetben is! Budapesten sok ember jár futni kisebb-nagyobb rendszerességgel. A legnépszerűbb célpont vitathatatlanul a Margitsziget. Viszont ha nem a közelben laksz, nagy macera eljutni a szigetre csak azért, hogy fussunk egy jót. És akkor még nem beszéltünk arról, mennyibe kerül ott a parkolás. Legyen egyszerűbb a pestieknek egy jó futóterepre eljutni! Legyen Budapestnek egy új kiemelt helyszíne a tömegsportokra! Legyen a Városligetben is futópálya! Csatlakozz!

Friss topikok

  • ghal: Köszönet az úttörőknek:-) Pénteken még bemenekültem a gyűlölt futópadra a hideg elől, de szombaton a gyereket szánkóztatva megláttam a kint futókat. Így aztán én is kimerészkedtem, és nem bántam meg. Épp most jöttem vissza a mai futásból. Pont egy órát voltam kint, és - a bemelegedés első pár percét kivéve - egyáltalán nem fáztam. Öltözékül ugyanazt választottam én is, mint a cikk írója, két különbséggel: egyrészt nekem nincs terepcipőm, így a normál futócipőben mentem ki. Fázni ebben sem... (2012.02.07. 15:14) Futás a mínuszokban
  • rpanni: @NJoco: köszi, megnézem! (2010.05.03. 09:19) Zseblámpás futás a Városligetben
  • futas: Megoldás: Több park kellene Budapestre! (2010.04.29. 10:56) Tilosban a Ligetben

Futás a mínuszokban

2012.02.05. 19:49 Ligetkör

Ha megguglizzuk a "futás télen" keresőszavakat, több mint 100 ezer találatot kapunk. Nem nehéz a tájékozódás tehát azoknak, akik februárban sem mondanának le a rendszeres testmozgásról a szabadban. Talán mégis van értelme még írni erről a témáról, mert a személyes hangvételű írásokból azért kisebb a kínálat.

Jómagam az előző szezonban döntöttem először úgy, hogy télen sem teszem le a futócipőt. Az elhatározást a vásárlás is követte, hiszen a megfelelő sportruházat ilyenkor talán még fontosabb, mint az év más részében. Az első beruházás egy Saucony téli technikai alsó volt. Ez emelt pulzus mellett úgy -10-15 fokig is használható, de saját tapasztalat szerint a kocogó tempó mellett úgy -6-8 foknál már fázik benne az ember. A másik fontos téli ruhadarab a megfelelő technikai felső. Itt levetkőztem a sznboságot, és a kedvenc Saucony márkám helyett egy olcsóbb megoldást választottam. A saját tapasztalatom szerint valóban nem véletlen a márkás ruházat magasabb ára a Decathlon Kalenji termékeivel szemben, sokszor érdemes megfizetni a minőséget. Szintén saját tapasztalat szerint azonban van úgy, hogy nem okoz nagy kompromisszumot a saját márkás termék választása. Nekem pl. a téli technikai felsőm és a kesztyűm is a Decathlonból van, és nem bántam meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Havas úton érdemes terepcipőt választani a futáshoz

  A testfelületen leadott hő felét a fejen át adja le a szervezetünk, ezért különösen fontos ennek a testrésznek a megfelelő védelme. Nekem az vált be, hogy +6-8 fok környékén még elegendő a nyári sapka, aztán ez alatt a napsütés erejétől függően átváltok az orkán bevonatú téli sapkámra. Ha fagypont alatt van a hőmérsékelt, már olyan sapkát választok, ami a fülemet is védi. Nagy hidegben ezen túl célszerű bekrémezni az arcot. Az okosok szerint előnyös, ha az ilyenkor használt krémek viaszt is tartalmaznak. Ebben az esetben az sem gond, ha a krém nem szívódik fel teljesen, hiszen az ilyen típusú krémnek pontosan az a feladata, hogy megakadályozza a hámréteg víztartalmának csökkenését és védje a bőrünket az időjárástól.

 A fentieket teszteltem a szombati hóesésben is. Mivel a szokásosnál hidegebb volt és a szél is fújt kicsit, ezúttal felül négy réteggel védtem magam a mínuszoktól: egy vékony rövidujjú, egy vékony hosszúujjú, egy vastag technikai, és egy széldzseki gondoskodott a komfortomról. Alul terepcipő, a vastagabbik zokni, és a termo alsó. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  A hideg ellenére nem én voltam az egyetlen futó szombaton a Városligetben

 Az első 1-2 kilométeren szokás szerint még fáztam kicsit, de hamar elértem azt a testhőmérsékletet, amikor már egyáltalán nem zavart a hideg. Sőt, a hóeséstől, a talpam alatt ropogó hótól még nagyobb kedvvel is futottam, mint általában. Összességében nagyon jól esett ez a téli futás. Alig várom, hogy megosszam az élményt másokkal is a februári zseblámpás futáson.

3 komment

Címkék: futás 2012 városliget télen zseblámpás

A bejegyzés trackback címe:

https://ligetkor.blog.hu/api/trackback/id/tr254068705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fox mulder · http://kobiembreversuspek.freeblog.hu/ 2012.02.06. 18:25:13

Riszpekt! A letaposott hóval simán megküzdöttél?

Ligetkör · http://www.ligetkor.hu/ 2012.02.07. 09:59:17

@fox mulder: Sima ügy volt, a terepcipőben nem csúszkáltam. És most már a zseblámpás futás tapasztalatával a hátam mögött még nagyobb meggyőződéssel állíthatom, hogy jó dolog ilyenkor futni.

ghal 2012.02.07. 15:14:15

Köszönet az úttörőknek:-)

Pénteken még bemenekültem a gyűlölt futópadra a hideg elől, de szombaton a gyereket szánkóztatva megláttam a kint futókat. Így aztán én is kimerészkedtem, és nem bántam meg.

Épp most jöttem vissza a mai futásból. Pont egy órát voltam kint, és - a bemelegedés első pár percét kivéve - egyáltalán nem fáztam.

Öltözékül ugyanazt választottam én is, mint a cikk írója, két különbséggel: egyrészt nekem nincs terepcipőm, így a normál futócipőben mentem ki. Fázni ebben sem fáztam, csak néha olyan érzésem volt, mint mikor az autóval a nyári gumival próbálok a hóban végigevickélni: pörgött a lábam, és alig haladtam. Ezenkívül a nyakamba tettem egy sálat is, amit egy-egy szelesebb területen az arcom elé tudtam húzni.

Nagyon kellemes kint, főleg mikor kicsit kisüt a nap. Ezerszer jobb, mint a teremben. Gyertek futni:-)
süti beállítások módosítása